Accounting Staff / Commis comptable

BrainFinance - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

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** Accounting Staff **

We are looking for smart, driven individuals to join our Accounting team. The group is responsible for maintaining the company’s daily accounting operations of our internal developed loan management system. This role will focus on technical accounting and will report to the Controller. The ideal candidate will have a strong understanding of complex situations, attention to detail, and openness to change. We love discovering, learning, and resolving complicated technical accounting issues, so we’re looking for a new teammate who loves hard problems too.

What You'll Do

· Keep a thorough record of business transactions and enter data from daily work logs into the loan management system

· Maintain adequate books and records of the loan management system and accounting ledgers

· Review ad hoc transactions requested by the customer services and collection departments

· Record journal entries and assist in reconciliation and documentation of the loan accounting ledger

· Reconcile bank, cash and credit card accounts

· Review product specs and advise on accounting impact of product changes, relating primarily to loan accounting

· Assist in annual financial audit

· Assist senior accounting personnel with any tasks conducted within the accounting department, or any tasks that require accounting personnel to take part

What We Look For

· DEC in accounting

· Minimum one-year experience in a similar position

· A complete or comprehensive understanding of accounting practices and procedures

· The ability to act responsibly and ethically when working with sensitive financial information, whether it’s information for the company or for individuals

· Solid communication skills, with proficiency in speaking and writing – Bilingual is a plus

· Computer literacy

· Strong people skills

· The willingness and ability to comply with provincial and federal financial regulations, as well as the regulations established by the company itself

** Commis comptable **

Nous sommes actuellement à la recherche de personnes dynamiques et motivées pour rejoindre notre équipe de comptabilité. Notre groupe est responsable de la gestion de la comptabilité, des rapports financiers, des opérations comptables quotidiennes et des contrôles internes de nos sociétés. Ce rôle se concentrera sur la comptabilité technique et relèvera du responsable de la comptabilité. Le candidat idéal possédera de solides compétences interpersonnelles et en leadership, ainsi que des compétences techniques en comptabilité. Nous aimons découvrir, apprendre et résoudre des problèmes techniques complexes en comptabilité. Nous recherchons donc un nouveau une personne qui relevé des nouveaux défis.

Responsabilités:

· Tenir les livres et les registres du système de gestion des prêts et du grand livre comptable

· Tenir un registre complet des transactions commerciales et saisir les données des journaux quotidiens dans le système de gestion des prêts

· Examiner les transactions ad hoc demandées par les départements de service à la clientèle et de la collection

· Enregistrer les écritures de journal et aider au rapprochement et à la documentation du grand livre du système de gestion des prêts

· Rapprocher les comptes bancaires, les comptes d’encaisse et les comptes de carte de crédit

· Examiner les spécifications des produits et donner des recommandations sur l'impact comptable des changements de produits, principalement en ce qui concerne la comptabilité des prêts

· Aider à l'audit financier annuel

· Assister le personnel comptable supérieur pour toute tâche effectuée au sein du service comptable ou toute tâche nécessitant la participation du personnel comptable

Compétences:

· DEC en comptabilité

· Expérience minimale d'un an dans un poste similaire

· Une compréhension complète ou exhaustive des pratiques et procédures comptables

· La capacité d'agir de manière responsable et éthique lorsqu'on travaille avec des informations financières sensibles, qu'il s'agisse d'informations destinées à l'entreprise ou à des particuliers

· De solides compétences en matière de communication, à l'oral comme à l'écrit - Le bilinguisme est un atout

· Compétences informatiques

Job Types: Full-time, Permanent

Benefits:

  • Casual Dress
  • Extended Health Care

Schedule:

  • 8 Hour Shift
  • Monday to Friday

Experience:

  • Bookkeeping: 1 year (Preferred)
  • General Accounting: 1 year (Preferred)

Education:

  • DCS / DEC (Required)

Location:

  • Montréal, QC (Required)

Language:

  • English (Required)
  • French (Preferred)

Work remotely:

  • Temporarily due to COVID-19