Account Manager/ Gestionnaire de comptes

ROOT Data Center - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

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Job Summary

We are looking for a dynamic individual looking to thrive in a growing organization with high potential.The ideal candidate will be a result-driven and highly analytical self-starter who enjoys working in a fast paced and demanding environment. If you have a proven track record of managing multiple client strategies to generate new business opportunities, maximize revenue potential, and grow accounts, this is a great opportunity to join our team.

The account manager is responsible of building long-lasting and mutually beneficial client relationships and connecting with key business executives and stakeholders to facilitate the success of the sales team in selling data center services and solutions, and drive and develop ROOT/Compass Canada’s presence in the market.

ROLES AND RESPONSIBILITIES

  • Act as the main point of contact for all of ROOT/Compass Canada’s customers that are hosted in the Montreal data centers.
  • Respond to customer inquiries via phone & e-mail, assist potential customers during their evaluation process, create quotes & new customer accounts, co-ordinate with channel partners & close inbound sales
  • Independently develop; implement; and execute an effective sales strategy to achieve sales goals
  • Manage contract renewals for all existing customer contracts.
  • Build relationships and work on growing each account’s business in the company
  • Work on inbound leads for generating new business for the company
  • Collaborate with finance department on invoicing, including building accurate reports on account status
  • Keep the client's management informed by maintaining accurate customer and pipeline records within the CRM system
  • Collaborate with other departments, including Customer Operations and Facilities, in delivering amazing customer service to customers.
  • Work with Marketing and the sales team to develop and launch sales initiatives to increase pipeline

ADVANTAGES

  • Benefits Program (Health insurance including vision, drug, and dental plans, Life insurance and EAP)
  • Growth opportunities
  • Training and development programs
  • Free commercial coffee machine and snacks at all times
  • Fun, friendly team environment and culture frequently practicing staff appreciation initiatives
  • Arcade game and gymnasium on site
  • Free Parking available

QUALIFICATIONS

  • English and French is required
  • Minimum 5 years’ experience in an account manager role-preferably within the IT/Hosting industry
  • Experience working with CRM software Autonomy and initiative
  • University degrees (BA, BCom, or equivalent) in a field of relevance

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Nous recherchons une personne dynamique cherchant à prospérer dans une organisation en pleine croissance et à fort potentiel. Le/la candidat(e) idéal(e) serait quelqu’un d’analytique et axé(e) sur les résultats, qui aime travailler dans un environnement dynamique et en constant évolution. Si vous posséder une expérience de gestion de clients qui vous a permis de mettre en place des stratégies afin de générer de nouvelles opportunités commerciales, d'optimiser le potentiel de revenus et de développer des comptes existants, ceci est une excellente occasion de vous joindre à notre équipe.

Le/la gestionnaire de comptes est responsable d’établir des relations durables et mutuellement bénéfiques avec les clients, ainsi que de nouer des relations avec des dirigeants et des parties prenantes afin de faciliter le succès de la vente de services et de solutions de centre de données, ainsi que pour renforcer la présence de ROOT / Compass Canada dans le marché.

RÔLES ET RESPONSABILITÉS

  • Agir en tant que point de contact principal pour tous les clients de ROOT / Compass Canada se situant dans les centres de données de Montréal.
  • Répondre aux demandes des clients par téléphone et par courrier électronique, assister les clients potentiels au cours de leur processus d'évaluation, créer des devis et de nouveaux comptes clients, coordonner avec les partenaires du canal et fermer les ventes entrantes.
  • Se développer indépendamment; mettre en place; et exécuter une stratégie de vente efficace pour atteindre les objectifs de vente
  • Gérer les renouvellements de contrat pour tous les contrats clients existants.
  • Établir des relations avec les clients et travaillez à la croissance des affaires de chaque compte dans la société.
  • Travailler sur les prospects entrants pour générer de nouveaux clients pour l'entreprise
  • Collaborer avec le département financier sur la facturation, y compris la création de rapports précis sur l’état des comptes.
  • Tenir la direction du client au courant en conservant des enregistrements précis du client et du contact commercial dans le système CRM.
  • Collaborer avec les autres services, y compris les opérations et installations client, pour fournir un service client exceptionnel.
  • Travailler avec le marketing et l'équipe des ventes pour développer et lancer des initiatives de vente visant à augmenter le contact commercial.

AVANTAGES

  • Programme de régime collectif (assurance optique, santé et dentaire, assurance vie, programme d'aide aux employés)
  • Opportunités de grandir dans la compagnie
  • Programmes de formation et de développement
  • Machine à café et collations en tout temps
  • Environnement d'équipe amusant et amical pratiquant fréquemment l'appréciation du personnel
  • Jeu d'arcade et salle de sport sur place
  • Parking gratuit disponible

QUALIFICATIONS

  • Anglais et français requis
  • Minimum de 5 années d’expérience dans un poste de responsable de compte, de préférence dans le secteur informatique / et le secteur de l’hébergement
  • Expérience de travail avec le logiciel CRM - Autonomie et initiative
  • Diplômes universitaires (BAC, BCom ou équivalent) dans un domaine pertinent

Job Types: Full-time, Permanent

Job Duties:

  • Manage multiple accounts, ensuring that a high level of customer retention and satisfaction is maintained
  • Engage with multiple customers on a daily basis by reaching out to new clients, and by developing campaigns for maintaining customer loyalty
  • Implement strategies for retaining customers requesting to terminate or downgrade their account
  • Record changes to customer accounts, updating service packages, adding accounts, and removing accounts as needed
  • Other duties as requested