Medical Writer

CloudRaker - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

French will follow.

CloudRaker is looking for a Medical Writer to join our Montreal team. Someone who knows the health industry regulations (and how to bend them); someone who never backs down from a good challenge; someone with a get sh*t done attitude.

The ideal candidate is a master at navigating the pharmaceutical world and helping their team find creative solutions that respect PAAB regulations, while also managing 360 projects for various clients.

This role is about more than just copywriting. It involves caring about your clients and knowing their business needs inside and out, and always being ready to provide solutions to problems before they arise.

We're not your average agency. We work hard but don't take ourselves too seriously.

We're a tight-knit team of gif loving, franglais-speaking, meme-making, Rakers, who collaborate to do great things. We don't just make people want things, we make things people want.

Your Day-to-Day:
Partner with an Art Director and account servicing team to develop creative concepts that meet project objectives, comply with PAAB and/or ASC regulations, and exceed client expectations;
Write and edit medical and scientific content;
Oversee medical copywriting of all medical freelancers to ensure consistent quality as per CloudRaker standards
Ensure that tone and style of every piece of writing we produce is on-brand;
Prepare concepts for internal and client presentations to clients and be ready to defend them when challenged;
Think outside the box and challenge our clients to step out of their comfort zones to create memorable experiences for their audiences;
Stay informed about new trends and the best work in the advertising and pharmaceutical fields;
Participate in brand team meetings/strategic planning sessions and tactical sessions as required to ensure that brand strategic imperatives are aligned with tactical deliverables
Help educate the rest of the team about the pharmaceutical industry and its regulations.

You have:
A minimum of 5 years of experience in a similar role;
Experience working on Pharmaceutical accounts;
PAAB's and ACS experience;
Experience managing 360 campaigns;
Excellent communication skills in English and French;
A passion for staying informed about web, mobile, digital and traditional media trends;

You are:
Great at pushing concepts further and playing with words;
The most organized copywriter you know;
Extremely detail-oriented;
A team player who likes working closely with Strategists, Art Directors, Designers, Developers, and Advisors;
Always up for a new challenge;
An easy-going, light-hearted person who doesn't take themselves too seriously;
Able to stay cool as a cucumber... even when deadlines are looming.

About CloudRaker:
Born digital in 2000, CloudRaker is an integrated marketing group providing creative, technology, media and data services. The group's promise is to generate Meaningful Commerce for ambitious brands seeking to create a significant impact for their customers.

-

CloudRaker est à la recherche d'un rédacteur médical pour se joindre à notre équipe de Montréal. Quelqu'un qui connaît les réglementations de l'industrie de la santé (et comment les plier au besoin), une personne qui ne recule jamais devant un bon défi et possède une une attitude de .

Le personne idéale maîtrise les défis de la communication pharmaceutique en aidant son équipe à trouver des solutions créatives qui respectent les réglementations du CCPP, tout en gérant des campagnes intégrées pour divers clients.

Nous ne sommes pas une “agence traditionnelle”. Nous travaillons beaucoup, mais nous ne nous prenons pas trop au sérieux. Notre équipe est soudée, tripe sur les GIFs et les memes, parle franglais et se pousse toujours plus loin pour créer des choses dont nous sommes fiers. En tant qu'agence, notre rôle n'est pas simplement de donner envie aux gens, mais de leur donner ce qu'ils veulent.

Votre quotidien :
Travailler en partenariat avec un directeur artistique et une équipe de gestion des comptes pour développer des concepts créatifs qui répondent aux objectifs du projet, se conforment aux règlements du PAAB et / ou de l'ASC et dépassent les attentes des clients;
Rédiger et éditer du contenu médical et scientifique;
Superviser la rédaction médicale de tous les pigistes médicaux pour assurer une qualité constante selon les normes CloudRaker;
Valider que le ton et le style de chaque écriture que nous produisons est conforme aux marques;
Créer des concepts, les présenter à l'interne et aux clients;
Sortir des sentiers battus et encadrer nos clients à sortir de leur zone de confort pour créer des expériences mémorables pour leurs audiences;
Intégrer lorsque pertinent les nouvelles tendances dans les domaines de la publicité et de la santé;
Participer aux réunions de l'équipe de marque / aux séances de planification stratégique et aux rencontre d'opération au besoin pour s'assurer que les impératifs de contenu de la marque soient valorisés et compris;
Transmettre et partager vos connaissances avec le reste de l'équipe.

Vous avez l'expérience suivante:
Un minimum de 5 années dans l'industrie pharmaceutique ou une expérience similaire;
Avoir géré(e) des campagnes sous la supervision des bureaux du PAAB et ACS;
Création de campagnes intégrées;
Excellentes habiletés de communication en anglais et français;
Passion pour le numérique, le mobile et les nouvelles tendances.

Vous êtes une personne qui:
Excelle dans le développement de concepts et dans les jeux de mots pour capturer l'attention de différentes audiences et générations;
Hautement organisée;
Très orientée sur les détails;
Performe dans le travail d'équipe avec des stratèges, directeurs artistiques, programmeurs et conseillers;
Toujours prête pour un nouveau défi;
Facile à vivre et qui ne se prend pas trop au sérieux;
Peut rester calme sous pression et avec un court délai.

À propos de CloudRaker:
Née numérique en 2000, CloudRaker est un groupe de marketing intégré offrant des services de création, technologie, média et science des données. La promesse du groupe est de générer du Commerce Significatif pour les marques ambitieuses qui recherche à créer de la valeur pour chacun de leur clients.