New Business Development

Liftow Limited - Laval, QC (il y a 30+ jours)

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Position Summary

The New Business Development Representative is responsible for obtaining new business/customers for the service and rental departments within a defined territory.

This position description is intended to capture the core responsibilities. Specific job tasks may vary slightly from branch to branch based on the organization structure and business needs of the area.

Specific Accountabilities

  • Achieves sales targets as determined by company
  • Solicits new business within territory
  • Performs a customer service function including initiating and follow-up with customers to resolve problems as it relates to invoicing, products or services
  • Prepares and presents quotes and recommends products or services based on customer business needs
  • Follow-up with the customer within one week of the completion of the quoted repair
  • Prepare and submit call reports and monthly sales reports – as required
  • Creates and maintains sales activity on a regular basis in CRM
  • Maintains proper visibility/coverage within defined territory and reporting on such as required (i.e. lost order reporting)

Qualifications

Education & Work Experience

Post-secondary or equivalent education proficiency and/or 1-3 years’ experience in an industrial sales position. Prior experience in the material handling industry or capital equipment sales would be an asset.

Competencies and Skills

  • Proven ability to sell
  • Excellent interpersonal and communication skills (written and verbal)
  • Well-developed negotiation skills
  • Ability to effectively establish rapport, present information and respond to questions
  • Ability to solve practical problems and deal with a variety of variables
  • Ability to write business correspondence
  • Proficiency in Microsoft Word, Excel and Power Point
  • Ability to be organized with respect to on-going calls/discussion for follow-up – record keeping
  • Ability to provide creative solutions to unique customer/Liftow requirements
  • Ability to initiate and maintain territorial activity via various methods of contact i.e. Cold call, phone, email, fax, mailer with short and long-term growth targets
  • Ability to communicate effectively with all levels of management and customer personnel (president to operator)

Working Conditions

This position requires the ability to travel to customer sites on a daily basis; a valid driver’s license is required.

Physical Demands

The physical demands described here are representative of those that must be met by an employee to successfully perform the essential duties and responsibilities of this position.

While performing the duties of this position, the employee is regularly required to sit, stand, walk, talk and hear. The employee is required to have a valid driver's license and reliable transportation to make sales calls.

Sommaire du poste

Le ou la représentant(e) en développement des affaires est responsable de développer de nouvelles affaires et d’acquérir de nouveaux clients pour les départements de service et de location au sein d’un territoire défini.

La présente description de poste se veut un aperçu des responsabilités principales. Les tâches spécifiques requises par le poste peuvent varier légèrement d’une succursale à une autre selon la structure organisationnelle et les besoins d’affaires de la région.

Responsabilités spécifiques

  • Atteindre les objectifs de vente tels que fixés par la compagnie
  • Solliciter de nouvelles affaires au sein du territoire
  • Exercer un rôle de service à la clientèle incluant le suivi avec les clients pour résoudre des problèmes liés à la facturation, aux produits ou aux services
  • Préparer et présenter des soumissions, et recommander des produits et services selon les besoins d’affaires du client
  • Préparer et soumettre des rapports d’appels et des rapports de ventes mensuelles, selon les besoins
  • Créer et maintenir régulièrement l’activité des ventes dans l’outil CRM de Toyota
  • Maintenir une bonne visibilité et couverture au sein du territoire défini et produire des rapports selon les besoins (c.-à-d., rapport sur une commande perdue)

Qualifications

Formation et expérience de travail

Diplôme d’études secondaires ou formation équivalente, et/ou 1 à 3 ans d’expérience dans un poste de vente industrielle. Une expérience antérieure dans l’industrie de la manutention ou dans la vente de biens d’équipement est un atout.

Compétences et habiletés

  • Habileté éprouvée pour la vente
  • Excellentes capacités relationnelles et de communication (écrite et verbale)
  • Bonnes habiletés de négociation
  • Capacité d’établir de bonnes relations, de présenter de l’information et de répondre aux questions
  • Capacité de résoudre des problèmes pratiques et de gérer diverses variables
  • Capacité de rédiger de la correspondance d’affaires
  • Maîtrise des logiciels Word, Excel et PowerPoint de Microsoft
  • Habiletés organisationnelles concernant la communication en cours, les suivis et la tenue d’archives
  • Capacité à proposer des solutions créatives pour répondre aux exigences uniques du client et de Liftow
  • Capacité d’établir et de maintenir les activités au sein du territoire par le biais de plusieurs moyens de contact dont la sollicitation au hasard, l’appel téléphonique, le courriel, la télécopie et la brochure publicitaire envoyée par la poste, tout en fixant des objectifs de croissance à court et long terme
  • Capacité de communiquer efficacement avec tous les niveaux de la gestion ainsi que le personnel du client (du président jusqu’au cariste)

Environnement de travail

Ce poste nécessite des déplacements quotidiens aux sites des clients; un permis de conduire valide est requis.

Exigences physiques

Les exigences physiques décrites ici représentent celles auxquelles un employé doit répondre afin de pouvoir accomplir les fonctions essentielles de ce poste avec succès.

Lors de l’exécution des fonctions de ce poste, l’employé est régulièrement appelé à s’asseoir, se tenir debout, marcher, parler et entendre. L’employé doit détenir un permis de conduire valide et un mode de transportation fiable pour les visites de représentants.

Job Types: Full-time, Permanent

Salary: $70,000.00 to $90,000.00 /year