Administrative Assistant

Viterra Inc. - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

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Viterra is seeking an Administrative Assistant for our Montreal Grain Terminal. The successful candidate will be responsible for performing a variety of administrative and support services.

Key Responsibilities:
Act as a “first point of contact” for incoming calls and visitors responding to routine inquiries.
Prepare, edit and format various documents, reports, spreadsheets and/or presentations.
Maintain systems and documentation up to date and ensure the classification of the different files
Receive, sort and distribute incoming and outgoing correspondence.
Complete accounts payable vouchers, submit invoices for payment and may reconcile purchase card statements.
Maintain and track human resources statistics for employees.
Validate unionized employees payroll and send to head office for processing.

Knowledge and Skills:
Computer proficient with demonstrated ability in the use of spreadsheet, databases, communication and word processing software applications.
Strong interpersonal and communication skills (bilingual French/English is an asset).
Proven ability to work effectively within a team environment.
Analytical thinker with a keen eye for detail.

Education and Qualifications:
Minimum of three (3) years related experience.
Grade 12 or equivalent and an administrative / business office certificate or Certificate of Administration.

Equivalent combinations of education and experience that result in the required level of knowledge skill and competence will be considered.

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Viterra est à la recherche d'un(e) Adjoint(e) Administratif(ve) à notre terminal de Montréal. Le candidat retenu sera responsable de l'exécution de divers services administratifs et de soutien.

Principales responsabilités:
Agir comme «premier point de contact» pour les appels entrants et les visiteurs répondant aux demandes de routine.
Préparer, éditer et formater divers documents, rapports, feuilles de calcul et / ou présentations.
Maintenir à jour les systèmes et la documentation et assurer le classement des différents fichiers
Recevoir, trier et distribuer les correspondances entrantes et sortantes.
Remplir les pièces justificatives des comptes créditeurs, soumettre les factures pour le paiement et concilier les relevés de carte de crédit.
Maintenir et suivre les informations ressources humaines des employés.
Valider la paie des employés syndiqués et l'envoyer au siège social pour traitement.

Connaissances et compétences:
Doit détenir une capacité démontrée dans l'utilisation de feuilles de calcul, de bases de données, de logiciels de communication et de traitement de texte au niveau informatique.
Fortes compétences interpersonnelles et en communication (bilinguisme un atout).
Capacité prouvée à travailler efficacement dans un environnement d'équipe.
Habilité au niveau analytique et souci du détail.

Éducation et qualification:
Minimum de trois (3) années d’expérience dans un domaine connexe.
Diplôme d’études secondaires ou équivalent et un diplôme en bureautique ou administration.

Des combinaisons équivalentes d'éducation et d'expérience qui mèneront au niveau requis de compétences et de connaissances seront prises en considération.

Employment Type:
Regular

Posting Close Date:
7/7/2020