Sales Representative - Facility Solutions

Veritiv - Saint-Laurent, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

Objectifs du poste

Assurer des services externes de représentation dans le segment (FS) Solutions pour les Entreprises (marché Hôtelier, Gestionnaire immobilier, Contracteur en entretien ménager, Industriel) pour la grande région de Montréal et Rive-Nord. (ratio 60% route, 40% bureau) Acquérir de nouveaux clients et préserver la clientèle existante dans le cadre d’une approche consultative de manière à contribuer à la réalisation des objectifs de Veritiv (ratio recherche et préservation de 50/50).

Aptitudes requises

Personne orienté sur les résultats et ayant un esprit compétitif désirant gagner à tout les jours.
Candidat ayant fait ses preuves dans le développement de nouvelle clientèle et qui a toujours la passion.
Connaissances importantes et grand intérêt du domaine sanitaire.
Grand sens des affaires, capable de convaincre même si votre prix est plus cher.
Aptitude à collaborer efficacement avec un grand nombre de clients internes et externes et à faire preuve de la souplesse nécessaire pour satisfaire aux besoins de chacun.
Aptitudes supérieures à la moyenne à communiquer de vive voix et par écrit et à faire des présentations de nature consultative.
Solides aptitudes à planifier et à organiser.
Aisance avec la suite Microsoft Office, principalement Excel (intermédiaire minimum)
Expérience de SalesForce.com: un atout.
Être bilingue
Permis de conduire valide et véhicule requis.

Tâches et responsabilités

Offrir une expérience exceptionnelle à nos clients et prospects à tous les jours.
Atteindre et surpasser les objectifs de vente, de marge bénéficiaire, de notre marque privée, de nos fournisseurs clés et de la rentabilité globale de Veritiv ‘’working capital’’.
Identifier de nouveaux clients potentiels, les convertir et les fidéliser en appliquant les techniques de vente de Veritiv. (D&Brad Street)
Élaborer des stratégies de rétention de la clientèle pour renouveler les comptes de la base existante et augmenter la rentabilité des comptes.
Rechercher des produits pour présenter des propositions. Peut à l’occasion coordonner les réponses d’appel d’offre.
Définir les prix clients profitables et implanter des campagnes d’augmentation de prix.
Garder à jour la base de données GRM (SalesForce.com ou les autres outils interne).
Bâtir et conduire des revues d’affaires afin de maximiser le pipeline de vente.
Effectuer des audits (LEAN Event) et rédiger les différents rapports associés.
Compléter des analyses mensuelles sur l’érosion de la clientèle, établir et gérer correctement les niveaux d’inventaire des clients (BO), favoriser le respect des modalités de crédit.
Soutenir, mettre en œuvre et offrir une rétroaction sur les programmes de comptes nationaux.
Assurer l’envoie des listes de prix à jour aux clients.
Appuyer les programmes de la marque maison et des fournisseurs clés, effectuer des visites avec les fournisseurs, respecter les directives de l'entreprise sur les contacts et sur la négociation des prix avec les fournisseurs, soutenir les initiatives de marketing
Établir de solides relations avec les différents départements internes et fournisseurs.
Suivre une pratique exemplaire du code d’éthique et procédures. Idéalement pouvoir formuler des recommandations en vue de les améliorer les processus.

Formation et expérience requises

BAA ou Études postsecondaires dans les domaines de la vente ou du marketing ou une expérience d'au moins 3 ans dans la vente interentreprises.
Expérience requise de l’industrie des produits d’entretien.

Job Objectives

Provide external representation services in the Facility Solutions (FS) segment (Lodging, Property Manager, BSC & Industrial market), in the Greater Montreal and North shore area. (ratio: 60% road, 40% office). Acquire new customers and retain existing clientele using an advisory approach in order to help achieve Veritiv’s goals (research and retention ratio of 80/20).

Required Abilities

Results-focused with a competitive spirit and desire to win every day.
Applicant has proven track record in developing new business and is still passionate.
Very knowledgeable and interested in the janitorial business.
Excellent business sense, able to persuade even if your price is higher.
Able to interact effectively with a large number of internal and external customers, showing flexibility in meeting their individual needs.
Above-average skills in verbal and written communication and in giving advisory type presentations.
Strong planning and organizational skills.
Proficient with Microsoft Office Suite, mainly Excel (minimum intermediate)
Experience with SalesForce.com: an asset.
Bilingual
Valid driver’s license and vehicle required.

Duties and Responsibilities

Provide outstanding experience for our customers and prospects every day.
Achieve and exceed the goals for sales, profit margin, our private brand, our key suppliers and the overall profitability of Veritiv working capital.
Identify leads, convert them and build loyalty by applying Veritiv sales techniques. (D&Brad Street)
Develop customer retention strategies for renewing accounts in the existing customer base and increasing the profitability of the accounts.
Research products to submit proposals. May occasionally coordinate call for tender responses.
Set profitable customer prices and implement price increase campaigns.
Keep the GRM database up to date (SalesForce.com or other internal tools).
Build and conduct business reviews to maximize sales pipeline.
Conduct audits (LEAN Event) and write the various associated reports.
Carry out monthly analyses on customer erosion, determine customer inventory levels (BO) and manage them well, encourage compliance with credit terms.
Support, implement and provide feedback on national accounts programs.
Send updated price lists to customers.
Support private brand and key supplier programs, visit with the suppliers, follow company guidelines regarding contacts and price negotiations with the suppliers, support marketing initiatives
Build strong relationships with the various internal departments and suppliers.
Follow exemplary practice of the code of ethics and procedures. Ideally be able to make recommendations to improve the processes.

Required Experience/Education

BBA or post-secondary studies in the sales or marketing fields or at least 3 years of experience in business-to-business sales.
Experience required in the cleaning products industry.

Veritiv is an Equal Opportunity/Affirmative Action employer. Individuals seeking employment are considered without regards to race, ethnicity, color, creed, religion, sex, sexual orientation, marital status, age, disability, gender identity or expression, genetic information, national origin, protected veteran status or any other classification protected by law. Additionally, Veritiv will not discharge or in any other manner discriminate against employees or applicants because they have inquired about, discussed, or disclosed their own pay or the pay of another employee or applicant. However, employees who have access to the compensation information of other employees or applicants as part of their essential job functions cannot disclose the pay of other employees or applicants to individuals who do not otherwise have access to compensation information, unless the disclosure is (a) in response to a formal complaint or charge, (b) in furtherance of an investigation, proceeding, hearing, or action, including an investigation conducted by the employer, or (c) consistent with Veritiv’s legal duty to furnish information. If you would like more information about your EEO rights as an applicant, please click here: http://www.eeoc.gov/employers/upload/poster_screen_reader_optimized.pdf

http://www.dol.gov/ofccp/regs/compliance/posters/pdf/OFCCP_EEO_Supplement_Final_JRF_QA_508c.pdf

Veritiv is proud to be an Equal Opportunity Employer:
EEO Policy US | EEO Policy Canada | EEO Policy Mexico
This description does not attempt to define the job's essential functions as defined by applicable disabilities law.