Social Media Specialist

Groupe Bugatti Inc - Boisbriand, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

We passionately serve people who enjoy lifestyle by delivering innovation, quality and value in our products and services. If you are ready for a new challenge, are customer focused, innovative, a real go getter, and loves challenges, this may be the opportunity for you!

LOVE'S QUALITY OF LIFE OF WORKING ON THE NORTH SHORE AND NO TRAFFIC

Summary

Bugatti Group is seeking and Social Media & Web candidate who will execute our digital marketing calendar and develop and deliver content designed to increase online visibility and attract visitors to our Web platforms. The candidate will liaise with the Marketing and Merchandising teams to build relevant and engaging content designed to promote the Bugatti’s Brands,.This is an opportunity to become a key contributor within a dynamic growth area and to participate in the rapid expansion of bugatti brands .

Primary Responsibilities:

Supports the execution of the social media strategy for the Bugatti brands;

Creates content for Bugatti, Céline Dion Collection and BFashionbags social media channels;

Creates content for BFashionbags.com web site;

Content planning, copywriting, posting and seeding content into social channels as needed;

Performs social media ad planning and performance monitoring;

Coordinates with the internal Sales, E-commerce, and Graphic teams to support their respective missions, ensuring consistency in brand voice;

Collaborates with Branding team on promotions and contests;

Responsible for social media content/marketing research in the fashion/retail industry;

Supports Bugatti Branding team with building seasonal campaign concepts and follow-ups on creative projects (web site, influencer activations, contests, promotions, etc.);

Partners with the Product team on key products and trends;

Supports the E-commerce team (web site, product, promotions, e-newsletters);

Coordinates cross-promotional and special projects.

Customer Relations

Responsible for online customer support by liaising with customer service specialists and managing online feedback.

Analytics

Conducts industry, content and social media research;

Compiles and summarizes social media reports and ads;

Uses Google Analytics and other social measurement tools to provide reports on metrics.

Objectives

Develop brand awareness for the Bugatti brand

Increase social media fan base and engagement

Drive traffic to E-commerce website

Encourage product adoption

Qualifications and Competencies

Bachelor’s degree in Advertising, Marketing, Graphics, Web Development, Communications, or related field;

Minimum of three (3) years of work experience in social media marketing, preferably in a retail environment with a proven track record of delivering compelling content and a significant increase in traffic and engagement;

Experience in fashion and/or blogging would be an asset;

Excellent knowledge of social media channels (including but not limited to Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube and LinkedIn);

Experience in social marketing principles and strategies;

Experience in content writing (i.e., blog, newspapers, news media, etc.);

Basic knowledge of Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign) is an asset;

knowledge of WordPress, HTML and PHP is mandatory ;

Bilingual: excellent written and verbal communication skills in both French and English.

Benefits:

  • Extended health care
  • Disability insurance
  • Dental care
  • Life insurance
  • Flexible working hours
  • Work from home opportunities

GROUPE BUGATTI – BOISBRIAND

GESTIONNAIRE WEB ET PRODUCTEUR DE COTENUS POUR LES MÉDIAS SOCIAUX

Nous travaillons en équipe et mettons notre énergie et notre passion au service des gens qui apprécient l'innovation et les produits de qualité. Si vous êtes prêt à relever un nouveau défi, que vous carburez à l'expérience-client, que vous êtes créatif et que vous aimez les challenges, c'est peut-être l'occasion qu'il vous faut !

TRAVAILLEZ SUR LA RIVE-NORD, ÉVITEZ LE TRAFIC ET MISEZ SUR VOTRE QUALITÉ DE VIE

Le Groupe Bugatti cherche un Gestionnaire web et producteur de contenus pour les médias sociaux qui assurera l'exécution du calendrier de marketing numérique et développera et produira des contenus destinés à augmenter la visibilité en ligne des marques du groupe, et à attirer des visiteurs sur ses plateformes web.

Le candidat sera en contact avec les équipes de marketing et de merchandising afin de créer un contenu pertinent et attrayant, pour promouvoir les marques du Groupe Bugatti.

Une opportunité de devenir un joueur clé dans un secteur en croissance, et de participer au développement des marques de renom du Groupe Bugatti.

Responsabilités principales :

  • Soutenir l'exécution de la stratégie des médias sociaux pour les marques du Groupe Bugatti, notamment pour Céline Dion Collection et pour la plateforme de e-com bfashionbags.com ;
  • Planifier, rédiger, et mettre en ligne le contenu ;
  • Planifier des publicités et faire le suivi de la performance ;
  • Coordonner les projets webs avec les équipes de ventes, de commerce électronique et de graphisme ;
  • Assurer la cohérence de la voix des marques du Groupe Bugatti ;
  • Collaborer avec l'équipe de la marque, pour les promotions et concours ;
  • Effectuer une vigie marketing dans l'industrie de la mode et du commerce de détail ;
  • Supporter l'équipe de branding du Groupe Bugatti dans l'élaboration des campagnes saisonnières et dans le suivi de projets créatifs : site web, influenceurs, concours, promotions ;
  • Supporte l'équipe du e-commerce dans la production de ses contenus ;
  • Coordonner les projets de promotion croisée et les projets spéciaux ;
  • Supporter l’équipe du service à la clientèle en assurant la liaison avec les usagers en ligne ;
  • Assurer un suivi d’analyse de performance et compiler les données ;
  • Utiliser Google Analytics et d'autres outils de mesure.

*
Objectifs :

  • Développer la notoriété des marques du Groupe Bugatti
  • Augmenter l'engagement sur les médias sociaux
  • Augmenter le trafic vers le site de commerce électronique bfashionbags.com

*
Qualifications et compétences :

  • Baccalauréat en marketing, communication, graphisme, développement Web ou dans un domaine connexe ;
  • Minimum de trois (3) ans d'expérience en marketing sur les médias sociaux, de préférence dans un environnement de vente au détail, avec une expérience reconnue en production de contenu engageant ;
  • Expérience dans le domaine de la mode un atout ;
  • Excellente connaissance des médias sociaux (y compris, mais sans s'y limiter, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube et LinkedIn) ;
  • Expertise des principes d’une bonne stratégie de marketing social ;
  • Excellente capacité de rédaction en français et en anglais ;
  • Connaissance de base d'Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign), un atout ;
  • Connaissance de WordPress, HTML et PHP est obligatoire ;
  • Bilingue : excellentes compétences en communication écrite et verbale en français et en anglais.

*
Avantages sociaux :

  • Soins de santé complémentaires
  • Assurance invalidité
  • Soins dentaires
  • Assurance vie
  • Horaires de travail flexibles
  • Possibilité de télé-travail
  • Type d'emploi : Temps plein, permanent
  • Salaire : 45 000,00 $ à 50 000,00 $ /an

Job Types: Full-time, Permanent

Salary: $45,000.00 to $50,000.00 /year