English Copywriter (12 month contract) / Rédacteur anglais (contrat, 12 mois)

Air Canada Vacations - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

Job Brief

The English Copywriter will be responsible for creating engaging copy. / Le rédacteur anglais sera responsable de créer du contenu engageant.

The English Copywriter will be responsible for creating engaging copy that aligns with Air Canada Vacation’s brand voice and company values at every touch point. The English copywriter also creates and proofreads all marketing, promotional and editorial copy for all of Air Canada Vacations marketing and sales and material.

RESPONSIBILITIES:
Create copy for all Air Canada Vacations campaigns (B2C & B2B), and all marketing material including and not restricted to: newsletters, print, website and social media, e-mail, press releases, native advertisements and sponsored articles, radio, billboards, brochures, direct mail, videos, etc.
Participate in marketing campaign meetings with other key players to understand the company’s expectations relating to marketing content
Work with the in-house marketing and graphic design team to develop creative concepts
Write editorial copy when requested
Review all marketing material, including material featuring the Air Canada Vacation brand made by 3rd parties
Write copy in accordance with national and provincial advertising compliance standards and ensure those standards are met
Understand different language styles that appeal to various target markets
Maintain a clear and consistent brand voice
Stay in the know on marketing trends and competitors’ marketing activities
Other ad hoc copywriting requests

KNOWLEDGE AND SKILLS REQUIRED:
Qualifications: Undergraduate or Graduate degree in Creative Writing, English, Communications, Journalism or equivalent
Has 5+ years of copywriting experience
Has excellent communication and proofreading skills
Has experience developing marketing concepts
Can balance technical and creative writing
Possesses superior attention to detail
Autonomous, able to multi-task and meet deadlines
Is a strong team player
Has a high degree of accountability
Has excellent grammar and spelling skills
Strong skills in Microsoft Office & Adobe Acrobat
Advertising agency experience an asset
Travel industry experience an asset
SEO writing experience a plus

//

Le rédacteur anglais sera responsable de créer du contenu engageant qui correspond aux valeurs de la marque et qui s'aligne aux valeurs de Vacances Air Canada à travers tous les canaux de communication. Il rédige et révise également le contenu marketing, promotionnel ou éditorial pour tout matériel marketing et commercial de Vacances Air Canada.

RESPONSABILITÉS :
Créer du contenu pour toutes les campagnes de Vacances Air Canada (B2C et B2B), et tout le matériel marketing incluant : les infolettres, les publications imprimées, le site Web et et les médias sociaux, les courriels, les communiqués de presse, les publicités payantes et articles commandités, le contenu radio, les panneaux d'affichage, les brochures, les publipostages, les vidéos, etc.;
Participer aux réunions de campagnes de marketing avec les autres acteurs clés pour comprendre les attentes de l'entreprise en ce qui a trait au contenu marketing;
Collaborer avec les équipes internes de marketing et de design créatif pour développer des concepts créatifs;
Rédiger du contenu éditorial au besoin;
Réviser tout matériel marketing, incluant du matériel effectué par de tierces parties incluant la marque de Vacances Air Canada;
Créer du contenu conformément aux normes publicitaires provinciales et nationales, en s'assurant de les respecter;
Comprendre différents styles d'écriture qui s'adaptent aux particularités de divers marchés cibles;
Maintenir une identité de marque claire et consistante, en respectant son langage distinct;
Se tenir au courant des tendances marketing et des activités marketing de la concurrence;
Répondre à toute autre demande de rédaction ad hoc.

CONNAISSANCES ET COMPÉTENCES REQUISES :
Diplôme de premier cycle ou d'études supérieures en écriture créative, en anglais, en communications, en journalisme ou dans tout domaine pertinent;
Compte plus de 5 années d'expérience en rédaction;
Possède d'excellentes aptitudes en communication et en révision;
Expérience en développement de concepts marketing;
Capacité à rédiger des textes techniques et créatifs;
Très grande attention au détail;
Autonome et capable d’effectuer plusieurs tâches à la fois et de respecter les échéances;
Être un excellent joueur d’équipe;
Démontre un haut niveau de fiabilité;
Maîtrise irréprochable de la grammaire et de l'orthographe;
Bonnes compétences avec les logiciels Microsoft Office et Adobe Acrobat;
Expérience en agence de publicité, un atout;
Expérience dans l'industrie du tourisme, un atout;
Rédaction SEO, un atout.