Analyste Support Applicatif Senior

Planaxis | Groupaxis - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

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Planaxis | Talan is looking for a Senior Application Support Analyst for a permanent position in Montreal.

Responsibilites:
Support contribution, negotiation and position tracking software for foreign exchange, interest rate, credit and equity markets,
Provide rapid resolution to functional and technical problems and report incidents to the appropriate chain of command. End users included: Traders, Sellers, Auditors, Middle office,
Solve functional problems in a complex financial environment, with varied applications and regional and / or global architectures. Multitasking environments,
Provide functional and technical expertise (log analysis) to produce and promote quality and sustainable solutions. Define and update the application support guide,
Establish, document and share team procedures and practices,
Automation of controls and indicators to monitor the proper functioning of the tools of contribution, negotiation as well as adjoining benchmarks,
Communicate with users in connection with application breakdowns,
Liaise with teams from New York, Paris, Hong Kong,
Understand the regulated environment and the constraints linked to customer activity,
Perform post-deployment tests of new versions (quality assurance),
Process requests and ad hoc requests for user research data,
Respond to the user within a timeframe established according to the severity of the problem, document and track (case study, issues, impacts, action plan),
Technical research processes using sources such as error logs and technical product documentation and identifying solutions to solve problems and improve efficiency,
Respect the norms, standards and internal IT processes (ITIL),
Timely communication of production and project status to client and IT management,
Effective oral and written communication with various audiences and at appropriate levels,
Collaboration with development teams (NY / Paris) for the management of new versions,
Collaboration with the global support team (Paris / Asia) to provide quality support to end users,
Efficiently manage the Customer relationship with the end user community.

Profile:
University degree in computer science or relevant field,
5 years of experience in a support role and operations in a complex information systems environment,
Leadership, training or coaching experience,
Experience in the financial field an asset.

Skills:
SQL - SQL Server, Oracle,
Linux, UNIX and Windows,
Support monitoring tools ("ticketting"),
Scripting languages (Bash, Python, Powershell, etc.),
Autosys or other task scheduling software,
Various programming languages,
Ability to work with complex information systems,
Ability to contribute to DevOps operations and establish or improve operating procedures,
Ability to structure, document and share knowledge,
Basic knowledge of market finance (stocks, options, ETFs, etc.) considered an asset,
Written and oral autonomy in English.

Abilities:
Sense of organization,
Methodical,
Analytic,
Communication skills,
Leadership
Teamwork.

Planaxis | Talan recherche un Analyste en Support Applicatif senior pour une position permanente à Montréal.

Responsabilités :
Supporter les logiciels contribution, négociation et suivi de positions pour les marchés de changes, de taux d’intérêts, de crédit et d’actions,
Fournir une résolution rapide aux problèmes fonctionnels et techniques et signaler les incidents à la chaîne des commandements appropriée. Les utilisateurs finaux inclus : Traders, Vendeurs, Auditeurs, Middle office,
Résoudre les problèmes fonctionnels dans un environnement financier complexe, avec des applications variées et des architectures régionales et/ou globales. Environnements multitâches,
Fournir une expertise fonctionnelle et technique (analyse de log) pour produire et promouvoir des solutions de qualités et soutenables. Définir et maintenir à jour le guide de support des applications,
Établir, documenter et partager les procédures et pratiques de l’équipe,
Automatisation des contrôles et des indicateurs permettant de suivre le bon fonctionnement des outils de contribution, négociation ainsi que des référentiels attenants,
Communiquer avec les utilisateurs en lien avec les pannes d’application,
Faire la liaison avec les équipes de New York, Paris, Hong Kong,
Comprendre l’environnement réglementé et les contraintes lies à l’activité des clients,
Effectuer des tests post-déploiement des nouvelles versions (assurance qualité),
Traiter les requêtes et les demandes ponctuelles de données de recherche des utilisateurs,
Répondre à l’utilisateur dans un délai établi selon la sévérité du problème, document et piste (étude de cas, les enjeux, les impacts, plan d’action),
Les processus techniques de recherche utilisant des sources telles que les journaux d’erreurs et la documentation techniques des produits et identifier les solutions pour résoudre des problèmes et améliorer l’efficacité,
Respecter les normes, standards et processus TI internes (ITIL),
Communication en temps opportun de la production et de l’état du projet au client et gestion des TI,
Communication orale et écrite efficace avec les diverses audiences et aux niveaux appropriés,
Collaboration avec les équipes de développement (NY/Paris) pour la gestion des nouvelles versions,
Collaboration avec l’équipe de support global (Paris/Asie) pour assurer un support de qualité aux utilisateurs finaux,
Gérer efficacement la relation Client avec la communauté des utilisateurs finaux.

Profil :
Diplôme universitaire en informatique ou domaine pertinent,
5 ans d’expérience dans un rôle de support et opérations dans un environnement de systèmes d’information complexe,
Expérience de leadership, formation ou coaching,
Expérience dans le domaine financier un atout.

Compétences :
SQL - SQL Server, Oracle,
Linux, UNIX et Windows,
Outils de suivi de support (« ticketting »),
Langages de scripts (Bash, Python, Powershell, etc.),
Autosys ou autre logiciel d’ordonnancement de tâches,
Divers langages de programmation,
Capacité à travailler avec des systèmes d’information complexes,
Capacité à contribuer aux opérations DevOps et à établir ou améliorer les procédures d’opérations,
Capacité à structurer, documenter et partager les connaissances,
Connaissance de base de la finance de marche (actions, options, ETF, etc.) considéré un atout,
Autonomie écrite et orale en anglais.

Aptitudes :
Sens de l’organisation,
Méthodique,
Analytique,
Sens de la communication,
Leadership,
Travail d’équipe.