Case Assessment Officer

Investment Industry Reg Org of Canada - Toronto, ON (il y a 30+ jours)

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Position Title:
Department:
Location:
Status:
Case Assessment Officer

Enforcement

Toronto

Permanent Full-time

The Case Assessment Officer (CAO) has an important role in fulfilling IIROC’s investor protection mandate. Working in our Enforcement Department, the CAO is responsible for conducting preliminary investigations of regulatory complaints received from public investors and other regulatory bodies, as well as other matters reported through IIROC’s Complaints and Settlements (ComSet) database. The CAO collects information and documents from complainants, IIROC-regulated firms and other information sources in order to assess and identify possible regulatory misconduct. The CAO conducts a comprehensive analysis of regulatory complaints and prepares detailed reports on the findings and recommendations for appropriate action including referring matters to other IIROC departments and regulatory organizations. The CAO will also liaise with other Enforcement staff, IIROC departments and other regulatory bodies to exchange information and coordinate referrals where appropriate.

Key Responsibilities:
Collect and analyze financial documents and prepare comprehensive reports and written responses that are timely, accurate and conveyed in plain language.
Accurately assess and recommend the appropriate course of action for regulatory complaints related to dealer conduct.
Maintain detailed records of regulatory complaints and adhere to IIROC’s policies and procedures for reviewing, analysing, tracking and recording all Case Assessment matters.
Prepare and issue detailed, concise letters relaying the outcome of the assessment to various stakeholders.
Complete daily reviews of the submissions made in the ComSet database. Preparing summaries, analysis, and recommended course of action for each submission.
Identify and escalate sensitive, urgent or unusual regulatory issues, evolving trends, policy issues or concerns.
Assist with reporting and other departmental initiatives.

Education/Experience:
University degree, preferably in finance or economics
Canadian Securities Course
Conduct and Practices Handbook Course
Minimum 2 to 3 years of financial industry experience

Key Skills and Competencies:
Good understanding of IIROC’s Dealer Member rules and related policies, relevant securities legislation, policies and instruments.
Knowledge of a Dealer Member’s operations, structure, the client’s relationship with a dealer, trading, settlement and clearing, and compliance systems and standards.
Knowledge and understanding of various securities products.
Strong written and verbal communications skills.
Strong research, analytical and problem solving skills.
Good customer service, dispute-resolution and escalation skills.
Good file management and organizational skills.
Effective networking and relationship-building skills.
Effective interpersonal and change-management skills.
Demonstrated ability to work proactively and independently in order to prioritize and complete tasks within established timelines.
Proficiency with a variety of computer software applications.

While we appreciate receiving applications, only those applicants who closely meet the position requirements will be contacted.

Poste :
Service :
Lieu :
Statut :
Agent à l’évaluation des dossiers

Mise en application

Toronto

Emploi permanent à plein temps

L’agent à l’évaluation des dossiers joue un rôle important dans l’accomplissement du mandat de l’OCRCVM qui consiste à protéger les investisseurs. Travaillant au sein du Service de la mise en application, le titulaire est chargé d’effectuer des enquêtes préliminaires à l’égard des plaintes reçues d’investisseurs et d’autres organismes de réglementation, ainsi que d’autres événements déclarés au moyen de la base de données de l’OCRCVM sur les plaintes et les règlements (le système ComSet). L’agent à l’évaluation des dossiers recueille les renseignements et les documents pertinents auprès des plaignants, des sociétés réglementées par l’OCRCVM et d’autres sources d’information afin d’évaluer les faits et de repérer toute inconduite. Il effectue une analyse approfondie des plaintes d’ordre réglementaire et prépare des rapports détaillés énonçant les constatations et les mesures recommandées, lesquelles peuvent comprendre un transfert du dossier à d’autres services de l’OCRCVM ou à d’autres organismes de réglementation. Il assure aussi les liaisons avec les membres du personnel de la mise en application, les autres services de l’OCRCVM et d’autres organismes de réglementation pour échanger de l’information et coordonner les transferts de dossiers au besoin.

Principales responsabilités

Recueillir et analyser les documents de nature financière et préparer des rapports exhaustifs ainsi que des réponses écrites en temps opportun, de façon précise et en langage simple
Évaluer les plaintes d’ordre réglementaire qui se rapportent à la conduite d’un courtier et recommander avec justesse le meilleur plan d’action à privilégier
Tenir des registres détaillés des plaintes d’ordre réglementaire et suivre les politiques et procédures de l’OCRCVM en ce qui concerne l’examen, l’analyse, le suivi et l’enregistrement de tous les éléments liés à l’évaluation des dossiers
Préparer et diffuser parmi diverses parties intéressées des lettres concises et détaillées faisant état des résultats des évaluations
Examiner quotidiennement les événements déclarés dans ComSet. Préparer des résumés et des analyses et énoncer les mesures recommandées pour chacun des événements.
Cerner les questions d’ordre réglementaire qui sont délicates, urgentes ou inédites, ou les tendances, les questions d’intérêt public et les préoccupations nouvelles, et les signaler au personnel des échelons supérieurs
Aider à la production des rapports et à d’autres initiatives du service

Formation/Expérience

Diplôme d’études universitaires, de préférence en finances ou en économie
Réussite du Cours sur le commerce des valeurs mobilières au Canada
Réussite du Cours relatif au Manuel sur les normes de conduite
Au moins deux ou trois années d’expérience dans le secteur financier

Aptitudes et compétences clés

Bonne compréhension des Règles des courtiers membres et des politiques connexes de l’OCRCVM, ainsi que des lois et règlements applicables en matière de valeurs mobilières
Connaissance des activités et de la structure d’un courtier membre, de la relation entre un client et un courtier, des activités de négociation, du règlement et de la compensation des opérations et des systèmes et normes de conformité
Connaissance et compréhension de divers produits reliés aux valeurs mobilières
Solide aptitude à communiquer, à l’oral comme à l’écrit
Solides aptitudes pour la recherche, l’analyse et la résolution de problèmes
Bonnes habiletés en matière de service à la clientèle, de résolution des différends et de signalement
Bonnes aptitudes pour la gestion des dossiers et sens de l’organisation
Grande aptitude à établir des réseaux et à bâtir des relations
Solides habiletés en relations interpersonnelles et en gestion du changement
Aptitude démontrée à travailler de façon proactive et autonome, à prioriser les tâches et à les accomplir dans les délais impartis
Bonne maîtrise de divers logiciels

L’OCRCVM remercie tous les candidats pour leur intérêt. Toutefois, nous communiquerons uniquement avec les candidats sélectionnés pour une entrevue.