Assistant Controller (Temporary) / Contrôleur adjoint (Temporaire)

Ardene - Saint-Laurent, QC (il y a 8 mois)

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WHO WE ARE:

Founded in 1982, Ardene has become one of Canada's premier fashion retailers with over 350 stores in Canada, USA and the Middle East. Through an extensive product mix and continuous commitment to innovation, customer service, fashion and value, we aim to be the fashion value brand leader in Canada and worldwide for fashion accessories, footwear and apparel.

WHO YOU ARE:

We are looking for an experienced accounting professional to join our team. This is a temporary position for a 12-month contract.

You are analytical, smart and efficient. You have excellent organizational skills with keen experience in the field of Accounting.

Reporting to the Controller, the Assistant Controller’s responsibilities include, but are not limited to:

  • Month-end activities (including General Ledger entries and bank reconciliations);
  • Daily Cash Flow;
  • Distribution analysis;
  • Sales tax;
  • Ecommerce analysis and forecasting;
  • P&L analysis;
  • Deposits (head office);
  • Various other reports as required;
  • Other projects as requested.

WHAT YOU’LL NEED:

  • Bachelor’s degree in Accounting (designation a strong asset);
  • Two (2) to three (3) years of experience in a similar role;
  • Bilingual (English/French)
  • Proficient in the use of Microsoft Office Suite
  • Excellent knowledge of ACCPAC and SAGE software;
  • Excellent organizational skills with keen attention to detail;
  • Efficient time management in order to handle multiple projects simultaneously including prioritizing, organizing and planning effectively to meet all deadlines.
  • Ability to function effectively both independently and as a member of a team.

GROW WITH US!

We’re pretty proud to say that everything we do starts right here at our head office (Ville St. Laurent). From dedicated in-house apparel and design teams, marketing + brand + digital experts, stylists, photographers, and graphic designers - all the way to store concept and operations. We do it all.

The Ardene head office is truly a creative hub that is second to none. Join us and see for yourself!

Ardene is committed to employment equity. Only those whose candidacy has been retained will be contacted.

QUI ON EST :

Fondé en 1982, Ardène est maintenant l’un des plus grands détaillants canadiens avec plus de 350 magasins au Canada, aux États-Unis et au Moyen-Orient. Grâce à notre grande variété de produits et notre engagement constant envers l’innovation, le service à la clientèle, la mode et la valeur, notre objectif est d’être le leader en mode abordable au Canada et ailleurs pour les accessoires, chaussures et vêtements de mode.

QUI TU ES :

Nous recherchons un professionnel de la comptabilité expérimenté pour rejoindre notre équipe. Il s'agit d'un poste temporaire pour un contrat de 12 mois.

Tu ês analytique, intelligent et efficace. Tu as d'excellentes capacités d'organisation et une grande expérience dans le domaine de la comptabilité.

Sous la responsabilité du contrôleur, les responsabilités du/de la contrôleur(euse) adjoint(e) comprennent, sans toutefois s’y limiter :

  • Les activités de fin de mois (y compris les entrées dans le grand livre général et les rapprochements bancaires)
  • Flux de trésorerie quotidien
  • Analyse de la distribution
  • La taxe de vente
  • Analyse et prévisions en matière de commerce électronique
  • Analyse des pertes et profits
  • Dépôts (siège social)
  • Divers autres rapports selon les besoins
  • Autres projets sur demande

CE QU’IL TE FAUT :

  • Baccalauréat en comptabilité (la désignation est un fort atout)
  • Deux (2) à trois (3) ans d'expérience dans un rôle similaire
  • Bilingue (anglais/français)
  • Maîtriser l'utilisation de la suite Microsoft Office
  • Excellente connaissance des logiciels ACCPAC et SAGE
  • Excellentes capacités d'organisation avec un grand souci du détail
  • Gestion efficace du temps afin de gérer plusieurs projets simultanément, notamment en établissant des priorités, en organisant et en planifiant efficacement pour respecter tous les délais
  • Capacité à fonctionner efficacement à la fois de manière indépendante et en tant que membre d'une équipe

GRANDIS AVEC NOUS!

On est fier de dire que tout ce qu’on fait se passe ici au bureau chef (à Ville St-Laurent). Nos équipes vedettes sont, parmi tant d’autres, le design et les vêtements, les experts en marketing + marque + web, les stylistes, les photographes, et les graphistes – sans oublier la conception de magasin et les opérations. On fait de tout!

Le bureau chef d’Ardène est réellement un endroit créatif incomparable. Joins-toi à notre équipe pour y goûter!

Ardène est dédié à l’équité en matière d’emploi. Seulement les candidats retenus seront contactés.

Job Types: Full-time, Temporary, Contract