Digital Marketing Specialist

Valsoft Corporation - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

Summary

Valsoft is on the lookout for an experienced Digital Marketing Specialist to join its team and support three of its subsidiary companies.

You will be responsible for solidifying their image through internet, social media, and e-mail marketing as well as supporting the sales department with connecting with clients.

If you are an expert in digital marketing SEM and SMM, driven, process-oriented and seeking a position that lets you take initiative, then this is the ideal job for you.

Who are we?

Valsoft’s main focus is to acquire and grow vertical market software businesses that provide mission-critical solutions in their respective niche. Our goal is to provide great software and related technology services to an ever-expanding consumer base.

What will you be doing?

Manage website content working with Sales and Product Teams
Implement marketing and advertising strategies and campaigns on social media (Social Media Marketing, LinkedIn, Facebook), and banner ad development
Prepare and delivers email blasts and newsletters
Prepare marketing reports by collecting, analyzing, and summarizing sales data using Google Analytics
Keep promotional materials ready by coordinating requirements with the Graphic Department, inventorying stock, placing orders, and verifying receipt
Support sales staff by providing sales data, market trends, forecasts, account analyses, and new product information
Research competitive products by identifying and evaluating product characteristics, market share, pricing, and advertising; maintaining research databases
Plan meetings and trade shows by identifying, assembling, and coordinating requirements, establishing contacts, developing schedules and assignments, and coordinating mailing lists
Monitor budgets by comparing and analyzing actual results with plans and forecasts
Accomplish organizational goals by accepting ownership for accomplishing new and different requests

Data Management

Maintain and update CRM with all activity and opportunity records
Update CRM as you become aware of any profile changes

What do you need to succeed?

Bachelor degree in Communications, Marketing, Media or related field;
2 – 3 years' experience within marketing or similar role
Proven experience in digital marketing, preferably within the software industry
Proficiency with Google Analytics
Demonstrable experience leading and managing SEO/SEM, marketing database and analytics tools, email, social media (LinkedIn and Facebook) and/or display advertising campaigns
Experience with A/B, multivariate experiments and in setting up and optimizing PPC campaigns on all major search engines
Market segmentation and research
Understanding the customer
Process improvement and initiative
Proficiency with Salesforce, Outlook, Microsoft Products

What’s in it for you?

Competitive salaries;
Opportunities for generous performance-based incentive structures;
Comprehensive group insurance plan;
50% off your gym membership premium;
Fully-stocked kitchen, Friday breakfast, monthly lunches, and many other food-related activities;
Campus-style workplace encourages innovation and creativity.

Ready to take your career to the next level? Apply directly on our website at www.valsoftcorp.com

-

Sommaire

Valsoft est à la recherche d'un Spécialiste du Marketing numérique expérimenté pour rejoindre son équipe et soutenir trois de ses filiales.

Vous serez responsable de solidifier leur image via Internet, les médias sociaux et le marketing par e-mail, ainsi que d'aider le service commercial à se connecter avec les clients.

Si vous êtes un expert en marketing numérique SEM et SMM, motivé, orienté processus et à la recherche d'un poste qui vous permet de prendre des initiatives, alors c'est le travail idéal pour vous.

Qui sommes nous?

L'objectif principal de Valsoft est d'acquérir et de développer des entreprises de logiciels sur le marché vertical qui fournissent des solutions stratégiques dans leur créneau respectif. Notre objectif est de fournir d'excellents logiciels et services technologiques connexes à une base de consommateurs en constante expansion.

Qu'est-ce que tu vas faire?

Gérer le contenu du site Web en collaboration avec les équipes des ventes et des produits
Mettre en œuvre des stratégies et des campagnes de marketing et de publicité sur les réseaux sociaux (Social Media Marketing, LinkedIn, Facebook) et le développement de bannières publicitaires
Préparer et diffuser des e-mails et des newsletters
Préparez des rapports marketing en collectant, analysant et résumant les données de vente à l'aide de Google Analytics
Gardez le matériel promotionnel prêt en coordonnant les exigences avec le service graphique, en inventoriant le stock, en passant des commandes et en vérifiant la réception
Soutenir le personnel des ventes en fournissant des données sur les ventes, les tendances du marché, les prévisions, les analyses de compte et les informations sur les nouveaux produits
Rechercher des produits compétitifs en identifiant et en évaluant les caractéristiques des produits, la part de marché, les prix et la publicité; maintenir des bases de données de recherche
Planifier des réunions et des foires commerciales en identifiant, assemblant et coordonnant les besoins, en établissant des contacts, en développant des horaires et des affectations et en coordonnant les listes de diffusion
Surveillez les budgets en comparant et en analysant les résultats réels avec les plans et les prévisions
Atteindre les objectifs organisationnels en acceptant la propriété pour accomplir des demandes nouvelles et différentes

Gestion de Données

Maintenir et mettre à jour le CRM avec tous les enregistrements d'activité et d'opportunité
Mettez à jour CRM à mesure que vous prenez connaissance des modifications de profil

De quoi avez-vous besoin pour réussir?

Baccalauréat en communications, marketing, médias ou dans un domaine connexe;
2 à 3 ans d'expérience dans le marketing ou un poste similaire
Expérience confirmée en marketing numérique, de préférence dans l'industrie du logiciel
Maîtrise de Google Analytics
Expérience démontrable dans la direction et la gestion de SEO / SEM, de bases de données marketing et d'outils d'analyse, de courriels, de médias sociaux (LinkedIn et Facebook) et / ou de campagnes publicitaires display
Expérience avec A / B, des expériences multivariées et dans la mise en place et l'optimisation de campagnes PPC sur tous les principaux moteurs de recherche
Segmentation du marché et recherche
Comprendre le client
Amélioration des processus et initiative
Maîtrise de Salesforce, Outlook, Produits Microsoft

Qu'y a-t-il pour vous?

Salaires compétitifs;
Possibilités de généreuses structures d'incitation basées sur la performance;
Régime d'assurance collective complet;
50% sur votre prime d'abonnement au gym;
Cuisine bien approvisionnée, petit-déjeuner du vendredi, déjeuners mensuels et de nombreuses autres activités liées à l'alimentation;
Le lieu de travail de style campus encourage l'innovation et la créativité.

Prêt à faire passer votre carrière au niveau supérieur? Postulez directement sur notre site Web à www.valsoftcorp.com

Powered by JazzHR

d5IJ76vve7