HR Coordinator

GI Sportz Inc - Saint-Laurent, QC (il y a 30+ jours)

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HR Coordinator

GI Sportz is looking for a self-driven Junior, HR Assistant to support our HR department. The successful candidate will be responsible for providing administrative support for the department, assisting with some of our talent acquisition activities; employee experience activities and employee engagement; ensuring the tracking and record-keeping of certain data and time reporting. If you are a professional with a strong sense of discretion and a great team spirit, we want to hear from you! This role reports to the Human Resource Manager.

Job Description

· Assist HR Manager with day to day employee related tasks;

· Manage the full cycle of the recruitment process;

· Coordinate employee onboarding and orientation sessions;

· Develop and maintain excellent relationships with Hiring Managers and candidates to ensure achievement of recruitment goals;

· Prepare and update spreadsheets, templates, and reports on human resources metrics and recruitment;

· Collaborate on the drafting and updating of work procedures, employment contracts and other HR documents;

· Participate in developing and in reviewing of the company's various human resources management programs and policies;

· Participate in health and safety prevention activities and disability management;

· Manage the administration of the group insurance program (membership enrollment, modification, termination);

· Work on the conception of different HR projects, from creation to implementation;

· Assist the Human Resources Manager in all other related tasks and special projects.

Qualifications

· Minimum 2 to 3 year of experience in a similar position;

· Minimum 1 to 2 years in a manufacturing environment, an asset;

· Bachelor’s degree in human resources / Industrial Relations or a related field;

· Experience with recruitment of production/manufacturing positions;

· Perfectly bilingual (oral, written);

· Excellent writing skills in French and English;

· Excellent verbal and written communication skills and ability to interact with candidates, managers, employees and management at all levels of the organization;

· Software Knowledge - Word, Excel, PowerPoint, Outlook;

· Be proactive and oriented towards solutions and results;

· Strong analytical and problem-solving skills;

· Ability to multitask while maintaining a high level of attention to detail;

· Flexibility and ability to manage organizational changes and working methods;

Coordonnateur(trice) RH

GI Sportz est à la recherche d'un coordonnateur(trice) ressources humaines dynamique pour soutenir notre département RH. Le candidat retenu sera responsable d'offrir un soutien administratif au département, en aidant à certaines de nos activités d'acquisition de talents; activités d'expérience des employés et engagement des employés; assurer le suivi et la tenue des dossiers des données et de certains rapports et feuilles de temps. Si vous êtes un professionnel avec un fort sens de la discrétion et un grand esprit d'équipe, nous voulons entendre parler de vous! Ce rôle relève du gestionnaire des ressources humaines.

Responsabilités:

· Aider le gestionnaire RH dans ses tâches quotidiennes liées aux employés;

· Gérer l'ensemble du cycle du processus de recrutement;

· Coordonner les séances d'intégration et d'orientation des employés;

· Développer et maintenir d'excellentes relations avec les gestionnaires et les candidats à l'embauche afin d'assurer la réalisation des objectifs de recrutement;

· Préparer et mettre à jour des feuilles de calcul, des modèles et des rapports sur les mesures des ressources humaines et le recrutement;

· Collaborer à la rédaction et à la mise à jour des procédures de travail, des contrats de travail et d'autres documents RH;

· Participer à l'élaboration des divers programmes et politiques de gestion des ressources humaines de l'entreprise;

· Participer à des activités de prévention de la santé et de la sécurité et à la gestion des incapacités;

· Gérer l'administration du programme d'assurance collective (inscription à l'adhésion, modification, cessation d'emploi);

· Coordonner les activités mensuelles d'appréciation des employés;

· Travail sur la conception de différents projets RH, de la création à la mise en œuvre;

· Aider le gestionnaire des ressources humaines dans toutes les autres tâches connexes et les projets spéciaux.

Exigences du poste :

· Minimum de 2 à 3 ans d'expérience dans un poste similaire;

· Minimum de 1 à 2 ans dans un environnement de fabrication (un atout);

· Baccalauréat en ressources humaines / Relations industrielles ou un domaine connexe;

· Membre de l’Ordre des CRHA (un atout);

· Expérience dans le recrutement de postes de production/fabrication;

· Parfaitement bilingue (oral, écrit);

· D'excellentes compétences en écriture en français et en anglais;

· D'excellentes aptitudes à la communication verbale et écrite et la capacité d'interagir avec les candidats, les gestionnaires, les employés et la direction à tous les niveaux de l'organisation;

· Connaissances logicielles - Word, Excel, PowerPoint, Outlook;

· Soyez proactif et orienté vers les solutions et les résultats;

· De solides compétences analytiques et de résolution de problèmes;

· Capacité de multitâche tout en maintenant un haut niveau d'attention aux détails;

· La flexibilité et la capacité de gérer les changements organisationnels et les méthodes de travail.

Job Type: Full-time

Experience:

  • Manufacturing Recruitment: 1 year (Preferred)
  • Human Resources: 1 year (Preferred)