Administrateur de la sous-traitance / Subcontracts Administrator

CAE Inc. - Saint-Laurent, QC (il y a 30+ jours)

Postuler dès maintenant

Role and Responsibilities

(English will follow)

Responsabilités:
Gérer et administrer les contrats et les autres ententes avec les fournisseurs.
Mener les négociations contractuelles avec les fournisseurs.
Assurer la garde et le contrôle efficaces de la correspondance et des documents afférents au contrat.
Offrir des clarifications et interprétations concernant le contrat aux intervenants internes et externes.
Élaborer et mettre en place des stratégies de résolution des problèmes liés aux contrats, et diriger les négociations visant à les résoudre.
Gérer, planifier ou mener le processus de négociation des contrats et des autres ententes avec les fournisseurs, ou participer à ce processus.
Développer et mettre en œuvre des stratégies de négociation en collaboration avec d’autres services, au besoin.
Diriger la préparation des examens de la gestion, et l’exécution du contrat.
Organiser des réunions pour faire le point sur les contrats, au besoin.
Gérer les problèmes de sous-traitance associés à l’élaboration de nouvelles propositions commerciales.
Examiner les obligations commerciales proposées du client avec l’équipe de gestion des occasions d’affaires et les services liés aux fonctions commerciales (p. ex. les services juridiques, financiers, fiscaux, d’assurance, de financement structuré, etc.) pour s’assurer que les exigences sont appliquées aux sous-traitants inférieurs et qu’un soutien est offert.
Examiner la proposition avant sa soumission pour s’assurer que tous les risques juridiques et contractuels liés aux contrats de sous-traitance et les expositions potentielles sont pleinement reconnus et que des stratégies d’atténuation ont été élaborées.
Soumettre et évaluer différents types de demandes (demande de renseignements, appel d’offres, demande de propositions) et interpréter des conditions générales avec les Services juridiques.
Préparer des stratégies de négociation et diriger les négociations avec les fournisseurs.
Surveiller l’exécution et assurer le respect des contrats, conformément aux politiques et procédures de l’entreprise, aux lois et règlements applicables, et aux exigences des clients.

Profil recherché:
Baccalauréat dans un domaine connexe.
De quatre à sept ans d’expérience de travail pertinente.
Expérience en matière d’administration et de négociation de contrats.
Souci du détail et capacité à effectuer plusieurs tâches simultanément.
Excellentes aptitudes pour la communication orale et écrite, ainsi que pour la présentation d’exposés, en anglais.
Habileté marquée pour la communication à l’interne et avec les clients.
Connaissance de l’industrie de la défense et de la sécurité (un atout).
Connaissance du système d’approvisionnement du gouvernement.
Capacité de rédiger, d’analyser et d’interpréter des clauses contractuelles.
Maîtrise des logiciels Word, Excel et PowerPoint de Microsoft.
Disposition à voyager au Canada.
Principes d’éthique des affaires et de conformité.
Être en mesure de conserver une cote de sécurité au Canada et une cote de sécurité Marchandises contrôlées.
Être admissible à travailler au Canada, en tant que citoyen canadien, résident permanent ou titulaire d’un permis de travail

*******************************************

Responsibilities:
Manage and administer contracts and other agreements with Suppliers
Lead contract negotiations with Suppliers
Maintain effective custody and control of the contractual correspondence and documents
Clarify and provide interpretation of the contract to internal and external stakeholders
Develop and execute contractual issue resolution strategies and lead negotiations of contractual issues
Manage, plan, conduct or participate in the negotiation of contracts and other agreements with Suppliers
Develop and execute negotiation strategies with other departments as required
Lead the preparation of management reviews, and execution of the contract
Organize contract debrief meetings as required
Manage the Subcontracts issues associated with new business proposals development
Review the customer proposed commercial obligations with the capture management team and the commercial related (e.g. legal, finance, taxation, insurance, structured financing, etc.) departments to ensure subcontracts flow down and support.
Review the proposal prior to submittal to assure that all legal and contractual risks related to subcontracts and potential exposures are fully recognized and risk mitigation strategies are developed.
Submittal and evaluation of RFx (Request for Information, Request for Quote, Request for Proposal) and interpretation of Terms and Conditions with legal department
Prepare negotiation strategies and lead negotiation with suppliers
Monitor contract performance and assure compliance of contracts in accordance with company policies and procedures, applicable laws and regulations/customer requirements

Requirements:
Bachelor’s degree in a related field
4-7 yrs of related work experience
Experience in contract administration and negotiation
Attentive to detail work and able to multi-task effectively
Excellent verbal, written and presentation skills in English
Proven communication skills internally and with customers
Knowledge of the defence and security industry an asset
Knowledge of governmental procurement system
Ability to draft, analyze and interpret contractual clauses
Proficient in Microsoft Word, Excel and PowerPoint
Willingness to travel within Canada
Proven business ethics and compliance
Be able to hold a Canadian Security Clearance & Controlled Good Clearance
Eligibility to work in Canada either as a Canadian Citizen, a Permanent Resident or with a valid Work Permit

We offer you:
Autonomy within a responsible position with a high visibility
A supportive, dynamic team and a friendly corporate culture
Excellent global career opportunities within an international, growth-oriented company
A wide range of services for your health and personal well-being, with a company benefits plan, pension and stock purchase plans

Does this sound like an interesting challenge for you? If so, we look forward to receiving your application

Position Type

Regular

CAE thanks all applicants for their interest. However, only those whose background and experience match the requirements of the role will be contacted.

Equal Employment Opportunity

At CAE, everyone is welcome to contribute to our success. With no exception.

As captured in our overarching value "One CAE", we’re proud to work as one passionate, boundaryless and inclusive team.

At CAE, all employees are welcome regardless of race, nationality, colour, religion, sex, gender identity or expression, sexual orientation, disability or age.

The masculine form may be used in this job description solely for ease of reading, but refers to men, women and the gender diverse.