Spécialiste Médias Sociaux / Social Media Specialist

L'Oreal - Montréal, QC (il y a 30+ jours)

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Ton défi:
Dans l'équipe CMO, nous travaillons avec toutes les marques L'Oréal afin de fournir conseils et outils dans le but d'équiper les équipes pour obtenir de bons résultats et gagner! Travaillant dans l’équipe CMO, sous la direction de la Directrice Engagement Consommateur, le Spécialiste des réseaux sociaux est responsable d’implanter tous les outils corporatifs et stratégies.

Travaillant aux côtés des relationnistes et gestionnaires de communautés des marques, le Spécialiste des réseaux sociaux doit s’assurer du bon fonctionnement des outils, de maximiser leur taux d’adoption, de partager les mises à jour et de faire le lien entre les équipes locales et globale. Travailler en collaboration avec l'équipe globale pour comprendre la vision, anticiper les changements, nouveautés à venir, etc. Vous devrez fournir des rapports de performance et comprendre et analyser les données afin de donner des insights concrets.

Aime travailler en équipe et collaborer. Est curieux de nature et reste à l'affût des nouvelles tendances sur les réseaux sociaux.

Ton profil
2-5 ans d'expérience
Parle le français et l'anglais couramment
Familier avec Facebook Business Manager et les plateformes sociales (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube et Pinterest)
Idéalement, expérience avec Sprinklr et Traackr
Tes forces
Travailler bien en équipe, aider les autres à trouver des solutions
Curieux de nature
Capable de rester au fait des changements/tendances sur les médias sociaux
Analyser les données, tirer des conclusions concrètes que les marques pourront activer
Qui sommes-nous?

L'Oréal Canada est une entreprise dynamique axée sur l'innovation. Rejoignez notre équipe pour contribuer à l'influence de marques globales sur le marché canadien, ainsi que découvrir les dernières technologies créées pour une industrie en pleine évolution. L’Oréal offre des chances d’emploi égales pour tous.

Are you passionate about social media and earned media?

Then joining the L'Oréal Canada CMO team might be the opportunity you have been looking for!

In the CMO team at L'Oréal Canada, we work with all L'Oreal brands to provide council and tools so that we can better equipped teams to achieve great results and win!

Working in the CMO team, under the Consumer Engagement Director, the Social Media Specialist is responsible for implementing all corporate social media tools/strategies for owned and earned media (Sprinklr, Traackr, Business Manager) and is the link between our global head office and local teams. Working alongside all PR and Community Managers, the Social Media Specialist makes sure that all tools are working properly and that teams are maximizing them, helping when needed and informing the teams when updates/changes are available.

You will…

Drive always-on social media practice through analytics, listening, research and consulting to optimize the company's social media strategy
Working with partners (Sprinklr/Traackr, Facebook, Keatext, Bazaarvoice, etc), make sure that the accounts are properly set-up, onboard any new team member, understand & deploy updates. Fix any bugs/issues with the tools and report/escalate issues
Ensure the tools are being used by the teams to their maximum capacity & provide council to brands, when needed, on various tools + best practices and opportunities
Regular touch points with global to understand vision, next steps and anticipate changes
Provide performance and benchmarking reports monthly/quaterly (per brand, per division and corporately). Provide analysis and insights to translate into concrete actions
Strategize digital transformation by upskilling and transmitting digital knowledge and mindset to the organization, including presentations during Marketing U
Assist Consumer Engagement Director on various projects
Support corporate communications during crisis management by providing reports
Make sure all brand accounts are properly set-up, onboard teams to the platform, coordinate trainings, provide analysis and insights to translate into concrete actions
Finalize onboarding of new partners and deploy the project

You have…

Must have good knowledge of Facebook Business Manager, social media platforms (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube and Pinterest) and ideally Sprinklr
Like to share and help others
Proficient in French & English communication skills (written & verbal)

You are…

Entrepreneurial. Every single day, you spot opportunities to shake things up and bring concrete actions/changes
Able to work in a fast pace environment
Able to pull insights, analyze data, provide concrete action plan
Team player, eager to help and find solutions