Accounting Technician

CHEMOTEC - Anjou, QC (il y a 9 mois)

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CHEMOTEC is a manufacturer of liquid and powder cleaning products, serving the Janitorial, Industrial and Foodservice industries since 1955. We pride ourselves on providing high quality, innovative products supported with unequalled customer service, marketing tools and attention to our customer’s needs.

In 2005, we launched our SAFEBLEND line of green cleaning products and we continue our commitment to making products that are environmentally preferable and sustainable. SAFEBLEND cleaning products are advanced cleaning solutions designed to offer a safer solution for the environment and for you. We believe cleaning should be safe for people and our planet. Our commitment is to use new and safer technologies to produce high performance cleaning solutions that respond to environmental, health and safety concerns. SAFEBLEND’s products are biodegradable according to OECD 301, and packaging contains post-consumer recycled content. Clean Safely with Safeblend.

POSITION OVERVIEW

As a member of our small management team, our Accounting Technician/Bookkeeper will take responsibility for all corporate financial matters. The candidate will handle most financial functions personally but also in conjunction with other employees involved in administrative matters. Our Accounting Technician/Bookkeeper reports directly to the owners of the company.

AREAS OF RESPONSIBILITY

  • Accounts Payable
  • Accounts Receivable
  • Payroll
  • General Ledger and Financial Statements
  • Daily bank deposits
  • Weekly cheque preparation
  • Credit control
  • Costing – costing, quote preparation, cost analysis, price management
  • Month-end procedures including accruals, adjusting entries, bank reconciliation
  • Monthly financial reporting including budget vs. actual variance analysis, financial statement analysis, costing analysis, sales commissions, customer rebates and co-op reporting and analysis
  • Budgeting and forecasting
  • Ongoing compliance assurance
  • Government remittances
  • Banking & foreign exchange
  • IT Systems, business processes and internal control systems
  • Hiring, training and management of accounting personnel

KNOWLEDGE, SKILLS, EXPERIENCE

Technical Skills and Experience:

  • 5+ years of experience in a similar position
  • Accounting certifications would be an asset (ex: CGA, CMA, CPA)
  • Strong knowledge of internal controls
  • Good understanding of a manufacturing environment and related costing
  • Strong interpersonal and management skills
  • Knowledge & experience of ERP accounting/finance systems, preferably Sage 300 (ACCPAC)
  • Advanced Excel skills

Professional Qualities:

  • Strong ethical foundation with high integrity
  • Meticulous attention to detail
  • Innovative and forward thinking
  • Strong organizational and time management skills
  • Multi-tasking
  • Dynamic, pro-active, resourceful and practical
  • Effective written and verbal communication skills in both English and French

CHEMOTEC est un fabricant de produits de nettoyage liquides et en poudre, au service des industries de la conciergerie, de l'industrie et de la restauration depuis 1955. Nous sommes fiers de fournir des produits innovants de haute qualité soutenus par un service client, des outils marketing et une attention aux besoins de nos clients inégalés.

En 2005, nous avons lancé notre gamme de produits de nettoyage écologiques SAFEBLEND et nous poursuivons notre engagement à fabriquer des produits respectueux de l'environnement et durables. Les produits de nettoyage SAFEBLEND sont des solutions de nettoyage avancées conçues pour offrir une solution plus sûre pour l'environnement et pour vous. Nous pensons que le nettoyage doit être sans danger pour les personnes et notre planète. Notre engagement est d'utiliser des technologies nouvelles et plus sûres pour produire des solutions de nettoyage haute performance qui répondent aux préoccupations environnementales, de santé et de sécurité. Les produits SAFEBLEND sont biodégradables selon l'OCDE 301, et les emballages contiennent du contenu recyclé post-consommation. Nettoyez en toute sécurité avec Safeblend.

APERÇU DU POSTE

En tant que membre de notre petite équipe de gestion, notre technicien comptable prendra la responsabilité de toutes les questions financières de l'entreprise. Le candidat s'occupera de la plupart des fonctions financières personnellement mais également en collaboration avec d'autres employés impliqués dans des questions administratives. Notre technicien comptable relève directement des propriétaires de l'entreprise.

LES DOMAINES DE RESPONSABILITÉ

  • Comptes à payer
  • Comptes débiteurs
  • Paie
  • Grand livre et états financiers
  • Dépôts bancaires quotidiens
  • Préparation du chèque hebdomadaire
  • Contrôle du crédit
  • Calcul des coûts - calcul des coûts, préparation des devis, analyse des coûts, gestion des prix
  • Procédures de fin de mois, y compris les charges à payer, ajustement, conciliation bancaire
  • Rapports financiers mensuels, y compris l'analyse des écarts par rapport au budget réel, l'analyse des états financiers, l'analyse des coûts, les commissions de vente, les remises clients et les rapports et analyses coopératives
  • Budgétisation et prévisions
  • Assurance de conformité continue
  • Envois de fonds du gouvernement
  • Banque et devise étrangère
  • Systèmes informatiques, processus métier et systèmes de contrôle interne
  • Embauche, formation et gestion du personnel comptable

CONNAISSANCES, COMPÉTENCES, EXPÉRIENCE

Compétences et expérience techniques:

  • 5+ années d'expérience dans un poste similaire
  • Les certifications comptables seraient un atout (ex: CGA, CMA, CPA)
  • Bonne connaissance des contrôles internes
  • Bonne compréhension d'un environnement de fabrication et des coûts associés
  • Solides compétences interpersonnelles et de gestion
  • Connaissance et expérience des systèmes comptables / financiers ERP, de préférence Sage 300 (ACCPAC)
  • Compétences avancées d'Excel

Qualités professionnelles:

  • Fondement éthique solide avec une grande intégrité
  • Une attention méticuleuse aux détails
  • Pensée innovante et prospective
  • Solides compétences en organisation et en gestion du temps
  • Multi-tâches
  • Dynamique, proactif, ingénieux et pratique
  • Compétences efficaces en communication écrite et verbale en anglais et en français

Job Type: Full-time

Schedule:

  • 8 hour shift